Sassyjossan

2018 go away.
Ojoj vad händer, total tystnad i en vecka så två inlägg på samma dag, baam.
Under hela dagen som har varit imot mig så känner jag bara att jag är så färdig med detta år. Detta år har varit totalkaos. Liksom varje gång det börjat gå bra så kommer det en motgång typ, stora som små.
Jag började ju året med att gråta. Jag snorgrät hela nyårsnatten, varför det har jag inte en aning om det var så det var.
Vi tog också med oss ett problem som kom i slutet av 2017 in i det nya året, nämligen vattenskadan på mitt och Johannas rum. Så vi hade en liten kär fläkt inne på rummet halva första månaden, innan vi fick nytt golv. Haha eller nej det var visst 5 januari vi fick det haha..
Även det som hade gjort mig lycklig i slutet av 2017 var blev bara borta med vinden.
Dock var januari fyllt med godsaker också. Vi fick ju nytt golv, firade Johannas 20årsdag på danskebåten, julbord med förra jobben, var på nationalteatern (dock blev jag såklart sjuk den dagen). Ja osv.
 
[me myself and I på Linnéas rum på lollogata]
 
Däremot var det mer positiva saker i februari. Jag och Linnéa var på tur till Nittedal, det var bio med tjejerna, mys med tjejer. Dock blev man sjuk i slutet av månaden då pesten typ regerade här.
Mars startade med konsert, söndagsstek på en lördag, det var bio, fredagsburger med jentene.
Men även den månaden avslutades med sjukdom, hög feber osv. Vilket var otroligt sjukt opassande, eftersom vi skulle flytta.
 
 
Vi flyttade och det gick bra. Var i Riga, pyjamasparty med näsblod, mys med tjejerna på sörenga, avslutade månaden på topp, sassy as fuck, haha nej det var jag inte men denna månaden var ganska bra ass.
Maj började med brunch med ett mysgäng. Överaskningsfest för Synne. Gick fort utför då jag ramla något så inåtahelvete, rätt på mage och knä utanför jobbet. Spiknykter. Men eurivision och babyshower var mys. En härlig 17maj följt med en helg i Sverige och en värme utan dess like. mycket ledighet och mys med tjejerna på en ö, avslutades med en blodig tå.
Packa upp sista flyttlådan 21 maj. 30 maj fick vi ett mail om att vi måste flytta om 3 månader. 
 
[det var så mycket värre än det ser ut som]
 
Juni bjöd på bubblor både dag och kväll, såpbubblor osv. Det var sommarfest, det var midsommar. Det var musikdagen, det var pölsefest. Det var värme, det var lilleström. Det var pride, karaoke, fotbollsvm osv.
Men det var också uppgivenhet med lägenheten, det var visningar och stress med det. Det var legevakten med Linnéa osv.
 
[jag älskar midsommar]
 
Det blev juli. Det var festival i Töreboda, det var festival i Molde, det var varmt. Det var mys med härliga människor, det var sommar, det var glädje. Det var räkbåt, det var proseccosöndag. Det var Molde osv.
Vi fick kontrakt på ny lägenhet. Och avslutades med min födelsedag med kära vänner.
Men det var också ångest över att bli 25. Det var hade Veronica, som flyttade ifrån oss.
 
Augusti var födelsedagsfirande, det var magiskt. Det blev flytt och den gick bra. Det var IKEA, det var kräftskiva ja.
Men också kom höstångesten och hälsa på och det var kaos, överallt i ens liv.
September var måla stolar, spelkväll med tjejerna. Födelsedagsfirande. Gävlebesök och så avslutades det med en helg i Sverige.
Såklart gick allt fel påväg hem till Sverige och kaos, ångest och det bara fortsatte. 
 
 
Oktober blev det mys med tjejerna, det var ännu med mys med tjejerna. Det var komedishow i Lilleström, ensamkvällar med målarboken. Och avslutades med danskebåten och halloween. Söndagsbrunch.
Det var också så jävla höga vågor på danskebåten att båten var sen, och allt försvann. 
November har vart fram och tillbaka den med. Mycket fint men mycket skit också. Jag fattar inte hur alla små saker alltid ska hända mig. Som sagt nageltiden idag och i slutet av förra månaden så var det en klipptid det var tull med, det är lätt ordnat sån sett. MEN. Fortsätter det såhär och jag har sagt på jobbet att jag ska, så kommer ju dem snart tro att jag ljuger.
Det var också den månaden jag drack kolsyra och rapade med stängd mun inför alla på jobbet och dem trodde jag prutta. (absolut inte värre än att jag kan bjuda på den, men det var en RAP!!!)
 
 
 
Ja, det är ingen sån otrolig krise, men precis allt har haft en motgång. Bara det att jag var tvungen att flytta två gånger och så vidare. Det har bara varit så jävla mycket, så pliz. December och 2019. BE GOOD TO ME.