Sassyjossan

14 dagar
Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta.
Vart tar tiden vägen? Jag vill stanna tiden, stanna kvar och njuta en stund. Inte stressa över val i livet. Jag ligger just nu på min säng här i Oslo, en annan del av Oslo än när jag flytta hit. Med en klump i halsen och ett hjärta som sticker. Jag älskar den här staden, jag gör det. Ibland känns det som att det är här jag hör hemma. I alla fall nu. Jag skulle bara vilja stanna upp, allt. Sätta mig ner och känna efter vad jag egentligen vill, vad jag vill längst in i hjärtat och inte vad alla andra vill..
Just nu säger mitt hjärta att efter jag jobbat 6 veckor i Sverige så vill jag flytta tillbaka hit. Just nu säger det så. Jag vet att jag gör folk besvikna ja, men vad om jag gör mig besviken då? Är inte det värre? Jag vet inte vad jag vill, men jag vet att jag vill följa mitt hjärta.
Så länge som min hälsa räcker, om allt jag känner bara är ångest och psykiskt så kan jag ju, men om inte så får jag ju lyssna på det.
Om 14 dagar ska jag flytta ifrån det här kollektivet, dem här fina och mysiga människorna som jag inte känt så länge men känner att jag kommer sakna så otroligt mycket. Det gör lite ont, eller det gör väldigt ont.
Men kanske jag behöver landa lite, bli ompysslad hemma hos mamma och pappa en stund innan jag fortsätter. För just nu är mitt liv kaos. Det märks inte så mycket utåt sett, då jag oftast skrattar och är glad. Men jag går runt med en rädsla i kroppen hela tiden. Det är därför jag inte bloggat på ett tag, för att jag är rädd, rädd att det är det sista jag gör, rädd för att detta blir min sista kväll. Jag vet det låter väldigt barnsligt, men jag kan inte rå för det. Mitt huvud och mina tankar styrs av sig själv. Jag vill inte må så här eller leva med den rädslan, men jag gör det. Tyvärr.
Nu måste jag försöka sova, imorgon ska jag upp tidigt till jobbet och sen tacosa med kollektivet, mys.
 
Hur mysig är inte denna bild då?
#1 - bella

Som du skriver, så är det klart att du ska följa ditt hjärta.. Vill du flytta tillbaka om några veckor till oslo så go for it, vill du flytta till en liten ö mitt ute i ingenstans för att du mår bäst av det, kööör! livet är för kort för att inte göra allting man vill :) känner igen mig lite i de du skriver, jag stog med ena foten i gbg och andra i mariestad innan jag flyttade tillbaka, men att flytta tillbaka o bli ompysslad av mamma och pappa var typ det bästa jag gjort, de kommer bli bra för dig med! Saknar dig och våra äventyr! :)