Sassyjossan

Nyårslöften
Denna dag har inte varit bra alls faktiskt. Jag drömde konstigt och levde kvar i drömmen tills nyss typ. Nu äntligen börjar jag komma på humör och kommit igång med att baka bröd och grejer. Men fram tills nu har varit jobbigt inte allra minst för min älskade roomie. Stackars människa på riktigt. Så jävla fin bara sitter och lyssnar på all skit jag tänker. Men hon gör det fina människa.
Men för hennes, min, andra vänner och kanske framförallt min familjs skull har jag kommit på ett nyårslöfte. För visst måste man väl inte börja den 1januari med nyårslöfte? För jag orkar inte vänta ett helt år på att göra en ändring. Och jag har visat ganska bra att jag lyckas bäst med löften som inte sker på nyåret. Det viktigaste är väl att man har klarat sitt mål eller löfte när året är slut? Äh vem bryr sig? Jag skulle ändå göra som jag själv tycker, och det är vad jag tänker göra denna gång också. I alla fall till mitt löfte.
Jag vill och hoppas på att jag ses som en ganska glad människa och jag är ofta glad. Men det är klart att jag också har mina dippar. Det är sant mamma, jag har det och det vet du, även här borta. Men det är för att man måste känna sig lite deppig och ledsen ibland för att känna vad lycka är på riktigt. Samma sak som att det inte är lika kul och vinna om man aldrig förlorar.
Jag är som många kanske vet men också många som inte vet en riktig tänkare. Jag tänker mycket och på väldigt långdragna saker när jag har tid. Nu när jag har varit sjuk och ganska opigg i många dagar, alltså suttit/legat/stått/gått hela min tid sen i onsdagskväll i vår lägenhet. På 76kvadratmeter har jag gått och tänkt. Att jag och Linnéa har varit sjuka i omgångar gör också att vi liksom inte orkat prata samtidigt. Om jag tänker mycket följer det också med i mina drömmar vilket det gjorde inatt. 
Jag är också en sån person som tar emot mycket vad andra säger och gör utan att säga till. Jag kan vara ganska känslig, samtidigt som jag inte tar emot så mycket. Förstår ni? Jag är en väldigt konstig människa. Jag går alltså och grubblar och grubblar och när det rinner över, så rinner det över på riktigt liksom, detta är alltså inte jättebra kombo och jag mår inte bra av det själv. Och ingen annan heller som kan få ett påhopp om något som hände för dagar, veckor, månader eller kanske år sen. 
Därför tänker mitt nyårslöfte bli att ta upp saker med en gång. Visa vem det är som bestämmer i mitt liv. Inte låta något ta över mitt mående. Blir jag ledsen så ska jag ta upp det med en gång, så kanske personen i frågan kommer ihåg varför och hur den sa det och hur den menade det liksom. I själva verket kan det bara vara ett misstag, ett missförstånd och då är det dumt att gå och må dåligt över det i månader och sen när det dyker upp igen så kommer inte den personen ihåg sitautionen alls, eller bara ett svagt minne. Bättre att ta med en gång, och det tänker jag faktiskt också göra. Det kan vara mitt nya mål för iår.
Det andra målet lever kvar såklart och om jag kan bara lyckas hälften så bra på mitt nya så är jag nästan nöjd asså. Kan avslöja en liten del av min dröm: jag åt godis. Jag har drömt det massa gånger nu, och jag mår så jävla dåligt varje gång jag gör det. Det var nästan det värsta på hela drömmen. 
Jag vill inte svika andra, självklart inte. Men min kropp har jag tagit tag i för min skull. Det är mig själv jag har lovat och skulle jag svika det löftet vet jag inte vad jag skulle göra. Jag har sagt det innan och jag säger det igen, man måste vara/bli nöjd med sig själv, för den enda människan man tvingas att leva med hela livet utan undantag är sig själv.
Nu har jag gråtit ut och tänker lägga upp en bild som gör mig glad laga mat till mig och min roomie och sjunga, bara för att vi bor i Oslo, vi har kommit hit, det är 2015 och tillsammans ska vi göra detta till ett minnesvärt år! Jag vet att du kanske inte tror mig nu Linnéa men vi ska göra det bästa av sitautionen och året, vi bor i Oslo, vi ska bo här ett tag till och vi ska ha kul! Vi ska ta hand om varandra och må bra tillsammans, vi ordnar detta, jag lovar dig! 
 
3bilder som gör mig glad:
Det är min största stolthet.
Bara för att jag tänkte på gatsby, dock inte denna gång som denna bild togs, men den är härlig ändå.
Och denna bild bara för att den ser så mysig ut.