Sassyjossan

165
Jag svävar på moln, stoltheten bara glänser om mig känns det som. Idag har jag varit utan onyttigheter i 165 dagar. Att vissa grejer jag lagt till på mitt delmål inte blev av pga vissa saker gör mig inte så mycket. Jag är glad och stolt ändå. Jag får tänka på att jag är ung också, det viktigaste är att jag hållit mig borta ifrån mitt sockerberoende i alla fall.
Att jag haft det lite tufft psykiskt under utmaningen nu i sommar spelar ingen roll idag, för det handlade bara om någon vecka, och ibland behöver man det. När man sen får höra fina ord av andra så förstår man att alla onda tankar man tänkt om sig själv faktiskt inte stämmer, och bara för att man inte går ner 20 storlekar på en dag så betyder det inte att man är dålig. Så på så sätt så var min lilla dipp som inte var så farlig ändå, jättebra för den fick mig att tänka till och förstå.
Det har trottsallt varit sommar och då måste man få unna sig lite, som ett glas vin. Jag får helt enkelt bara ha hårdare tyglar på mig själv nu till hösten.
Jag har iallafall hållt mig ifrån mitt sockerberoende i 165 dagar vilket jag aldrig trodde skulle ske. Något som jag trodde jag aldrig skulle klara av har jag nu klarat i 165 dagar. Jag känner bara för att hoppa och skrika ett glädjeskrik rakt ut. Jag är fan duktig. Jag får säga det om mig själv, jag får även säga att jag är stolt, för annars hade jag ljugit. Jag håller på med den största utmaningen i mitt liv och klarar den nästintill jättebra, själva grundmålet klarar jag alldeles förträffligt bra, därför får jag vara stolt. Jag skiter i alla normer och skriker ut det: JAG ÄR SÅ JÄVLA STOLT ÖVER MIG SJÄLV!
Nu är det dags för ett nytt delmål och jag ska sätta mig och slipa på det senare idag. Hårdare tyglar kommer det allt att bli, lite hårdare i alla fall. I höst är det mycket förändringar och jag hoppas på att det lossnar några kilon till med dessa förändringar och mina mål!
Jag ska lyckas och jag kommer och göra det, jag är alldeles jättesäker på detta. 20:onde mars var vändningen i mitt liv och det är den vändningen jag kommer hålla mig till, för det är den som får mig må bra. Så lycklig jag är när jag tänker på vad jag har åstakommit bara på 165 dagar, den känslan vill jag inte byta bort mot något. Jag är så jävla stolt över mig själv, som sagt. Det både syns och känns skillnad, och det är helt underbart!
TAACK ÄN EN GÅNG TILL ALLA SOM STÖTTAR MIG HELA TIDEN! Berömmer mig, säger fina ord och bara ger mig en klapp på axeln, ni är grymma och gör så att jag vill fortsätta ännu mer.
Att se stoltheten i ens vänner och familjs ögon när man lyckats med något, det är helt underbart!
 
 Att idag ändå känns lite sorgligt har inget med mitt viktmål och göra.
Idag har jag sagt hejdå till några fina jobbarkompisar, det känns faktiskt, men mer om det imorgon.
Nu ska jag sova!