Sassyjossan

2
Idag kom Louise och Andreas och hämtade mig och Linnéa vid 9 så gick vi ner till hotellet vi ska jobba på. Vi fick en rundvisning på hela hotellet och även ett schema på tiderna vi jobbar den närmsta veckan. Det verkar vara ett jättebra hotell, och jag som var osäker på om jag skulle få ha min tungpiercing i blev förvånad när personalen även hade synliga piercingar i när de jobbade. Men jag tyckte att det var både bra och häftigt att man fick ha det. Ävenfall hotellet är jättefint, så verkar personalen vara jättegoa och det är många unga som jobbar där.
när vi fått en genomgång på vad vi skulle ha på oss och allt så fick vi sluta och gick då ut på stan och kollade lite. Innan vi skulle tillbaka dit för att äta lunch. De tog bra hand om oss och tog fram extra mat och dessert som var typiskt engelskt så att vi skulle få smaka på det med. Sen efter det fick vi gå hemåt igen.
Vid fem så kom Andreas och Louise tillbaka då våran värdfamilj hade bett oss fråga de om de ville följa med på äventyr. Så vi åkte iväg med deras amrikanare till en jättefin by för att kolla på solnedgången. Det var ett underbart ställe, med en fin strand, och brevid hotellet där vi satt så hade de palmer och det var hur underbart som helst. När solen var nere så åkte vi hem igen. Nu har vi precis ätit e jättegod middag med lax, potatisgratäng, rödpaprikasås och grönsaker, då pappan i våran familj har vart lärare på kockskolan här så får vi riktigt lyxig och god mat.
Nu ska jag packa ihop lite saker, för jag och Linnéa ska sova på hotell i helgen när vår värdfamilj åker bort. Sen ska jag sova för imorgon börjar praktiken på riktigt 6.45.