Sassyjossan

Dag 07 – Min största svaghet
Jag tror att min största svaghet också är min största styrka.
Det handlar om mitt otroliga förmåga att känna starka känslor och att tänka en aning för mycket.
 
Känslorna: Det som sätter krokben för mig här är att jag känner för mycket. Jag tror att jag ibland att jag kan kväva folk i kärlek. Men också i ilska, sorg och lycka. Ja ni förstår. Jag känner allt för mycket och är säkert allt för känslig.
Men å andra sidan är jag glad för att jag känner så mycket som jag gör. Kunde ha varit lite mindre. Men i det stora hela. Jag är glad för att jag kan känna skam över saker - även om det kan gå till överdrift ibland.
Jag är glad för att jag bryr mig om folk - även om det blir för mycket ibland. Att jag kan vara ledsen över saker och visa det, att jag visar när jag blir arg. Men också att jag kan vara lycklig och känna mig stolt, helt öppet utan att skämmas.
 
 
Tankeverkstaden: Denna egenskap är nog mest negativ och förmodligen min största svaghet. För jag kan tänka på mycket och överdrivet mycket om saker och ting. Hur det kan bli, oftast är det saker som inte finns, just för att jag inte vill bli negativt överraskad.
Ibland kan jag känna så mycket för någon att jag tänker att alla gör det, så att mina vänner vill ha samma kille eller tjej som mig. Att folk gör saker bakom min rygg osv.
Dock har jag blivit bättre att ta upp mina tankar och mina misstankar blir fort borta.
Det positiva med det då. 
Det är såklart att jag tänker igenom mycket av det jag ska göra, så att jag inte gör allt förhastat. Men det kan också hindra mig till att göra saker jag vill för att jag tänker för mycket.
Jag tänker mycket på att ingen ska bli utanför, dessutom så vet jag mycket vad jag vill just för att jag tänkt på det. Jag känner mig själv gott på grund av detta.